Zlato Numismatika



Pro tatínka

Čím potěšíte muže, syna, manžela? Nechejte se inspirovat... Originální dárky z drahých kovů k dostání na zlate-mince.cz.

ČASOPIS MINCE A BANKOVKY
Jediný v Čechách a na Slovensku. Získáte exkluzivně pouze u nás.

Ze světa kovových známek (12) Hrací známky II.
Hrací a reklamní známky výrobců výherních automatů tvoří další etapu v historii českých účelových známek, jež byly spojené se zábavou.

Již na sklonku éry Rakouska- Uherska se v restaurantech objevovaly první výherní automaty - import amerických, anglických a německých modelů. Poměrně u nás rozšířený a snad i domácími výrobci kopírovaný byl německý výherní automat Bajazoo, na kterém výše výhry záležela na obratnosti hráče1. Zde uvedená známka (obr. 1) je přisuzována berlínskému výrobci automatů Bajazzo firmě Giese & Co. Berlin. (Menzel 2005: 96).

Po první světové válce se i u nás rozběhla výroba rozličných automatů, hrací nevyjímaje. Centrum výroby bylo v Semilech, kde od poloviny dvacátých let XX. století působilo několik výrobců. První hrací automat v Čechách sestavila firma Josef Mach Semily, jež výherní automaty nejen vyráběla, ale také je v okolních pohostinských podnicích i provozovala, na což jako první v Semilech měla od roku 1926 licenci. Vyráběla hrací automaty s názvy Forma, Mars a Xylotyp a kopie německých nevýherních automatů. S výrobou výherních automatů skončila před druhou světovou válkou. Další tři semilské výrobce výherních automatů připomínají jejich výrobky.

Celý článek naleznete v časopise Mince a bankovky č. 2/2013



Investiční zlato chce nabízet i KB
Vedle oznámení o snížení cílové ceny pro KB ze 4000 Kč na 3600 Kč od Nomura Securities dnes přinesly agentury i zprávu KB o zahájení prodeje zlatých mincí.

Vedle oznámení o snížení cílové ceny pro KB ze 4000 Kč na 3600 Kč od Nomura Securities dnes přinesly agentury i zprávu KB o zahájení prodeje zlatých mincí.

Pro většinu numismatiků je překvapivé že zatímco Česká Spořitelna prodej zlatých mincí fyzickým osobám nedávno ukončila, KB jej chce zahájit.

Nabídka KB se prozatím týká jen "privátní klientely", tedy lidí, jimž banka spravuje aspoň deset milionů korun. Další podmínkou je, že klient má zkušenosti a s bankou již investoval do zahraničních cenných papírů.

Budou-li ovšem chtít klienti KB záruku, že banka časem zlato vykoupí zpátky, musí je ponechat bance v její bankovní úschově.

DALŠÍ ČLÁNKY VÍCE O ČASOPISU
www.mince-bankovky.cz • Šéfredaktor: Jakub Tureček • Periodicita: dvouměsíčník • Místo vydání: Praha • Evidenční číslo: MK ČR E 17777 • ISSN: 1214-6757